iklan banner

Buji Nedir? Ne İşe Yarar? Bujiye Dair Ne Varsa

Buji, İçten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını ateşleyen makine parçasıdır. Bujiler yüksek gerilimli elektriği iki elektrot arasından atlatarak kıvılcım oluştururlar. Silindir içinde basınç altında yanma noktasına yaklaşmış yakıt bu kıvılcım sayesinde ateşlenir. Motorun "yanma zamanı" böylece gerçekleşmiş olur. Bujinin renkleri bize sorunu anlatıyor gelin inceleyelim.




Küçük bir not: Eğer platin veya iridium tip kaplamalı bujileri kullanıyorsanız ASLA buji tırnak aralığını ölçmek için elektrod veya tırnağa her hangi bir şey değdirmeyin. Kaplama gözle görülemeyecek şekilde deforme olacak ve buji performansını ve ömrünü ciddi şekilde olumsuz etkileyecektir.

Bu tanımlar için yazdığımız arıza tespit tablosunu da aşağıda hemen onun altında bulabilirsiniz.

Oil Fouled = Yağlanmış
Carbon Fouled = Karbon birikimi
Too Cold = Çok soğuk
Cold or Rich = Soğuk yada Zengin
Ok = Tamam
Better = Daha iyi
Best = Harika
Good = İyi
Slightly Hot = Biraz sıcak
Hot or Lean = Sıcak/Yağsız
Very Hot or Lean= Çok sıcak/Yağsız




Yağlanmış
2T: Yanlış yağ kullanımı / Fazla yağ kullanımı
4T: Silindir/piston/supap keçelerinden silindire yağ giriyor, motor yağ yakıyor

Karbon birikimi
2T/4T: Yanlış oktan benzin kullanımı / Yanlış buji kullanımı / Hatalı ateşleme / Yanlış Hava-Yakıt oranı

Çok soğuk
2T/4T: Yanlış buji kullanımı / Motor ısıtılmadan sürekli kısa mesafe kullanımı

Soğuk veya Zengin
2T/4T: Jikle ayar sorunu - Jikle çekili kullanılıyor / Karbüratör-Enjeksiyon arızası / Yakıt karışım ayarı yanlış / Motor ısıtılmadan sürekli kısa mesafe kullanımı

Tamam
2T/4T: Mükemmel değil ancak sorun yok denebilir

Daha iyi
2T/4T: Oldukça iyi

Harika
2T/4T: Kullanım, motor iç performansı ve yakıtla ilgili sorun yok. Daha iyisi olamaz.

İyi
2T/4T: Harika olmasa da oldukça iyi

Biraz sıcak
2T: Düşük oktan benzin kullanımı / Yağ miktarı biraz az / Fakir karışım / Yanlış buji seçimi / Soğutma yetersiz
4T: Düşük oktan benzin kullanımı / Fakir karışım / Yanlış buji seçimi / Soğutma yetersiz

Sıcak veya Yağsız
2T: Düşük oktan benzin kullanımı / Yağ miktarı az / Fakir karışım / Yanlış buji seçimi / Soğutma yetersiz / Yüksek devirde sürekli kullanım
4T: Düşük oktan benzin kullanımı / Fakir karışım / Yanlış buji seçimi / Soğutma yetersiz

Çok sıcak veya Yağsız
2T: Düşük oktan benzin kullanımı / Yağ miktarı yetersiz / Fakir karışım / Yanlış buji seçimi / Soğutma yetersiz / Yüksek devirde sürekli kullanım
4T: Düşük oktan benzin kullanımı / Fakir karışım / Yanlış buji seçimi / Soğutma yetersiz / Yüksek devirde sürekli kullanım



En İyi Buji Markaları Sıralaması 


En iyi buji markası sıralamamızda ilk marka alman malı olan bosch marka buji yer alırken hemen ardından NGK japon markası buji yer almakta motosiklette buji markası olarak bu iki markayı gönül rahatlığı ile alıp kullanabilirsiniz. 


0 Comments